Artist Talk By Makan Resident Samah Hijawi

الأربعاء 26 تشرين الثاني 2008

Location: Makan

City/Town: Amman

Visual artist Samah Hijawi is currently a resident at Makan until the 2nd of December. She continues to work on a research she started as a resident at Alexandria Contemporary Arts Forum (ACAF) in Egypt in October this year.

Samah will present a selection of her works approaching issues she has been focusing on for the past two years. This 30 to 40 minute presentation will include videos, a description of her public intervention projects and her latest performance project developed at the residency; it will be followed by a discussion.

Samah Hijawi is a practicing visual artist with a BA in Fine Arts from the Lebanese American University in Beirut and an MA in Fine Arts from Central Saint Martins College in London in 2004. With a record of local and international exhibitions, her works are part of collections in Jordan, Kuwait, Dubai and Greece. Through mediums such as painting, installation, public intervention and video, her work approaches socio-political notions that investigate and question history and its effect on identity in relation to memory and experience.

PS: The artist residency is part of Bait Makan: residency and exchange project for Arab Artists, funded by the Arab Fund for Arts and Culture

تقضي الفنانة البصرية حاليا فترة إقامة في مكان حتى 2 كانون أوّل 2008 حيث تعمل على بحث ابتدأته أثناء الإقامة التي قضتها في منتدى الإسكندرية للفنون المعاصرة (ACAF) في تشرين الأوّل من هذا العام.

تقدّم سماح مختارات من أعمالها التي تتناول موضوعات اهتمت بها في العامين الماضيين. سيستعرض اللقاء ومدّته تتراوح من 30 إلى 40 دقيقة مختارات من أعمال الفيديو ووصفا لمشاريعها في التدخل في المساحات العامة وعملها الأخير وهو أدائيّ تطوّر أثناء الإقامة، سيتبع اللقاء مجال للحوار.

سماح حجاوي فنانة بصريّة حاصلة على شهادة البكالوريوس في الفنون الجميلة من الجامعة اللبنانيّة الأمريكيّة في بيروت وشهادة الماجستير في الفنون الجميلة من جامعة سنترال سانت مارتينز في لندن في 2004.أقامت عدّة معارض شخصيّة وشاركت في عدّة معارض محليّة وعالميّة كما لها أعمال ضمن مجموعات في الأردن والكويت والإمارات واليونان. تتناول أعمال سماح أفكارا اجتماعيّة سياسيّة تبحث في مسألة التاريخ وأثرها على الهويّة ضمن علاقتها مع الذاكرة والتجربة من خلال تقنيات الرسم والتصوير والعمل التركيبي والفيديو.

ملاحظة : الاقامة الفنية جزء من مشروع بيت مكان: اقامة وتبادل الفنانين العرب، بدعم من الصندوق العربي للثقافة والفنون

 لتصلك أبرز المقالات والتقارير اشترك/ي بنشرة حبر البريدية

Our Newsletter القائمة البريدية