الانترنت : هويتك الاخرى ام هوايتك الاخرى؟

الثلاثاء 01 كانون الأول 2009

Digital Identity

Photo by: Prevos.net

في السنوات القليلة الماضية، شهدنا في الأردن نمّوًا هائلاً في استخدام التقنيات الرقمية والانترنت وتوظيفها في الكثير من مناحي الحياة، فقد أثّر دخول الأجهزة الخلوية والانترنت والفيس بوك وغرف المحادثة الالكترونية والاتصال الصوتي على طرق تواصلنا وتحاورنا مع بعضنا البعض، لكن الأهم من هذا وذاك أنّها أثرّت على طريقة تمثلينا لأنفسنا. قفد اصبحنا مجبرين على انتقاء الهوية التي نوّد أن يرانا من خلالها الآخرون وما نوّد أن يرونه منّا.
نبحث نحن, فريق البحث الأردني التابع لشبكة بحوث الشباب العرب,  عن اجابة للسؤال التالي:
كيف ساهم انتشار الانترنت في تعزيز او تغيير هويتنا كشباب في الأردن من حيث: التمثيل الشخصي أو الجماعي,اداب وأخلاقيات السلوك على شبكة الانترنت والعلاقات الاجتماعية؟
في اكمالك لهذا الاستبيان ستساعدنا في تكوين جزء من الاجابة.

arabic link : http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=QycLMGwbAjSwuSmhGdCKrA_3d_3d
هذا البحث بدعم من المعهد البريطاني في عمان و برنامج صناع التغيير العالمي , لمزيد من المعلومات الرجاء الإرسال الى [email protected]

In Jordan, we have seen an enormous growth of internet and digital technology usage in the past several years. Mobile phones, the internet, Facebook, chat rooms, and Voice Over Internet Protocol (VOIP) have impacted how we communicate, but more importantly how we represent ourselves.  By representing ourselves on various digital platforms we are forced to pick how we want others to see us and what we want them to see.

We, the Jordanian research team of the Young Arab Research Network are looking for answers to this question:

How did the internet helped change or reinforce our identities as young people from Jordan in terms of: individual or collective representation, our values and codes of ethics online, and social relationships?

By completing this survey, you will help us put together some pieces of the answer.

English link: http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=CbPtyghDR_2b67QzXBYrlKYw_3d_3d

This is a research project that is supported by the British Council in Amman and is a part of the Global Changemakers program. For more information, please contact: [email protected]