Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

مهرجان الفيلم الأوروبي السابع والعشرين | The 27th European Film Festival

September 8, 2015 @ 8:00 pm

موافق عليه للتبني (إعادة عرض في 17 أيلول في المعهد الثقافي الإسباني) لوران بوالو جنغ، 70 دقيقة، تحريكي/ دراما/ سيرة ذاتية، بالفرنسية والكورية مع ترجمة إلى الإنجليزية، فرنسا، 2012 “جنغ” ولد يتيم تتبناه أسرة بلجيكية ويكبُر معهم وفقاً لعادات العائلة الكاثوليكية من العرق الأبيض. ولكن ما هي حقيقة “جنغ”؟ هل هو بلجيكي الجنسية؟ أم كوري؟ أم ياباني؟ هل يبحث عن أصوله أم يكتفي ببقائه كما هو؟ تقود العديد من العوائق في هذا الشأن إلى المتاعب والكوابيس وسوء التصرف والعقاب. حاز الفيلم جائزة الجمهور وجائزة اليونيسيف في مهرجان آنسي السينمائي الدولي للأفلام التحريكية. كما شارك في مهرجان أبوظبي السينمائي ومهرجان ملبورن السينمائي الدولي.  

Approved for Adoption – (Couleur de peau)

(Re-run on 17 September at Instituto Cervantes)

Laurent Boileau Jung, 70 min, Animation/ Drama/ Biography, French and Korean with English subtitles, France, 2012

Jung, a little orphan, is later adopted by a Belgian family, where he grows accustomed to his white catholic family. But who is Jung actually? Is he Belgian? Korean? Or Japanese? Should he go back to his roots or reject them? So many insecurities lead to trouble, nightmares, misbehavior and punishment.

The film has won the Audience Award and the UNICEF Award at Annecy International Animated Film Festival. It also participated at Abu Dhabi Film Festival and Melbourne International Film Festival.

Details

Date:
September 8, 2015
Time:
8:00 pm
Event Category:

Venue

مركز هيا الثقافي | Haya Cultural Center
Ilya Abu Madhi St , Amman, Jordan
+ Google Map
Phone:
+962 5665195

Events Calendar | رزنامة الفعاليات