Tonight: #Debates | اليوم: #نقاشات

الأربعاء 16 شباط 2011

التصق العرب بتلفزيوناتهم و شاشات الكمبيوتر الخاصة بهم، يشهدون نزول ملايين الأشخاص إلى الشوارع في تونس ومصر للتظاهر ضد الظلم و المطالبة بقيادات جديدة وديمقراطية.
هل كان للإعلام الجديد تأثير أكبر من الإعلام التقليدي في تغطية الثورات السياسية التي نشهدها؟ كيف أثر الإعلام الاجتماعي على مستوى الوعي السياسي؟ ما هو الخط الفاصل بين تغطية الخبر والتأثير على الخبر؟ هل ساعد الإعلام الجديد على دفع حدود حرية التعبير في المنطقة؟ وكيف أثر على الخطاب السياسي في الأردن؟

هذا الشهر، سيستضيف حبر ومكان نقاشات علامة المربع #، حيث تقدم مجموعة متنوعة من الأشخاص أفكارا حول الأسئلة المطروحة وتساعد على تغذية نقاش تفاعلي مع الحضور.
انضموا إلينا يوم الأربعاء، 16 فبراير في مكان، جبل اللويبدة. الساعة السابعة مساءا.

خارطة الموقع

Across the region, people have been glued to their television and computer screens, watching as millions in Tunisia and Egypt converged on their streets to protest injustices and demand a new and democratic leadership.

Has new media had a greater impact than traditional mainstream media in covering the political uprisings? What impact has social media had on raising political awareness? What is the line between covering the news and influencing the news? Has new media helped push the boundaries of free speech in the region? How has it affected the political discourse in Jordan?

This month, 7iber and Makan will host The Hashtag Debates, bringing together a diverse group of people to offer commentary and help fuel an informal discussion around these questions.
Join us for an interactive debate on Wednesday, February 16th at Makan in Jabal Luweibdeh, at 7:00 pm.

Map of Makan