| عن لاسلكي | About Wireless

في آذار 2013، أطلقنا مدونتنا الجديدة، لاسلكي، التي طورناها خصيصًا لطرح قضايا الإعلام، الرقابة، والأمن الرقمي. هذه المدونة تسمح لنا بمناقشة تلك القضايا والبحث فيها حال ظهورها. نسعى كذلك لرسم خريطة الإنترنت في الأردن، لنظهر كيف تتصل أجزاء البلد ببعضها، وكيف تدخل الشبكة إلى الأردن، وكيف يسهل السيطرة عليها.

هذه المدونة هي جزء مشروع بحثي أكبر حول سياسات الإنترنت، وأمنها وأثرها الاجتماعي. نعمل بالتعاون مع Citizen Lab في جامعة تورنتو على التطرق إلى قضايا يواجهها مواطنو الشرق الأوسط، والأردن خصوصًا، فيما هم يمضون المزيد والمزيد من أوقاتهم على الإنترنت. حوكمة الإنترنت والقدرة على الوصول إلى الشبكة هي بعض القضايا التي تزداد أهميتها في المنطقة، ونأمل أن تفتح هذه المدونة المجال للنقاش حولها.

نشجّع مساهماتكم في هذه المساحة الحوارية. إن كنتم مهتمين بالكتابة أو التعاون مع لاسلكي، لا تترددوا في التواصل معها على [email protected]

In March 2013, we launched a new blog, Lasilke or Wireless, which was developed specifically to respond to issues around media, censorship, and cyber security. The blog allows us to respond to these issues and investigate topics as they come up. We also plan on illustrating a ‘map’ of the Internet in Jordan, showing how the country is connected, where the Internet enters the country and how easily it is controlled.

The blog is a part of a larger research project on Internet policy, security and social impact. We are working with the Citizen Lab at the University of Toronto to examine issues that citizens in the Middle East and Jordan specifically are facing as we spend more time online. Internet governance and accessibility are just a few of the issues that are growing in importance and we hope this blog will offer a space for discussion.

We encourage your contribution to this discussion space. If you are interested, please don’t hesitate to contact us at [email protected]

Events Calendar | رزنامة الفعاليات