Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

ثلاثة أفلام من غزة | Three Movies from Gaza

March 15, 2016 @ 6:00 pm

للمخرج محمّد حرب

المكان: المبنى الرئيسي

ضمن البرنامج المرافق لمعرض أحياء في البحر الميّت (1995 – 2015)، تعرض ثلاثة أفلام وثائقيّة من غزّة من إخراج المخرج والفنّان محمّد حرب، ترصد وتوثّق الواقع المعيشي لأبناء القطاع في ظل الحصار، ومحاولاتهم المستمرّة لتحدّي هذه الظروف.

سواءً في مهنة الصيد في فيلم عروسة البحر (2014)، الذي يروي حكاية أول صيّادة في غزّة ومحاولتها للصيد في ظل الحصار المائي الذي تفرضه إسرائيل على أماكن تكاثر السّمك، أو الحل المتمثّل في الخنادق في فيلم نفق الموت (2012) الذي يستعرض حياة من يحفرون الأنفاق لضمان تدفّق المواد الاستهلاكيّة إلى غزّة، بينما يغامرون بحفر قبورهم بأيديهم، أو التحدّيات التي يواجهها الفنّانين في القطاع في الفيلم التجريبي بدون نوافذ (2009).

Place: The main building

In conjunction with the exhibition Alive in the Dead Sea (1995-2015), we present three films directed by Mohamed Harb, that chronicle the daily hardships of life in Gaza as the result of a crippling siege that has affected more than a million and a half of its people.

Sea Bride (2014) explores the life of the first female fisherman in Gaza. Blocked by the Israelis from the parts of the sea where fish lives, it is almost impossible to make a living.

Death Tunnel (2012) takes an inside look at the underground tunnels between the Egypt-Gaza borders. The tunnel workers, who risk their lives in order to ensure the survival of the territory, go to work knowing that they could be digging their own graves.

The experimental short film Without Windows (2009) sheds light on the challenges artists face in Gaza.

Details

Date:
March 15, 2016
Time:
6:00 pm
Event Category:

Organizer

Darat al Funun دارة الفنون

Venue

Darat Al Funun | دارة الفنون
13 Nadim al Mallah, Amman , Jordan
+ Google Map
Website:
http://www.daratalfunun.org

Events Calendar | رزنامة الفعاليات