Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

جلسة حوارية مع د. غادة الكرمي

July 2, 2016 @ 9:00 pm - 10:30 pm

تستضيف حبر الناشطة والأكاديمية والكاتبة الفلسطينية البارزة غادة الكرمي في جلسة حوارية للحديث عن كتابها «عودة: مذكرات فلسطينية»، الذي صدر عام ٢٠١٥.

«عودة» هو مذكرات شخصية حميمية تروي فيها غادة الكرمي قصة عودتها إلى فلسطين عام ٢٠٠٥ للعمل كمستشارة في وزارة الإعلام والاتصالات الفلسطينية، وشعورها بالخيبة والإحباط في البحث عن وطن لا يوجد إلا في الذاكرة. وتأتي هذه المذكرات بعد مذكراتها الأولى «البحث عن فاطمة»، التي صدرت عام ٢٠٠٣ ولقيت نجاحًا كبيرًا.

د. غادة الكرمي هي حاليًا باحثة في معهد الدراسات العربية والإسلامية في جامعة إكستر في إنجلترا. من كتبها أيضًا «متزوجة برجل آخر: معضلة إسرائيل في فلسطين».

7iber is hosting Palestinian activist, academic, and author Dr. Ghada Karmi in a talk to discuss her book “Return: A Palestinian Memoir”, released 2015.

“Return” is a personal and intimate memoir in which Ghada Karmi tells the story of her return to Palestine in 2005 to work as a consultant in the Ministry of Media and Communications, and her disappointment and frustration in searching for a land that only has its memory to leave behind. This memoir follows her first work of this kind, “In Search of Fatima,” published to great success in 2003.

Dr. Karmi is currently a researcher at the Institute for Arab and Islamic Studies at the University of Exeter in England. She has also written “Married to Another Man: Israel’s Dilemma in Palestine.”

Details

Date:
July 2, 2016
Time:
9:00 pm - 10:30 pm
Event Categories:
,
Website:
https://www.fb.com/593180537508521/

Organizer

7iber

Venue

Sijal Institute for Arabic Language and Culture
15 Umar Ibn Al Khattab Street, Amman, Jordan
+ Google Map
Phone:
+962 6 465 4651

Events Calendar | رزنامة الفعاليات