Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

فعالية عامّة: أوبرا ببلاش | Public Intervention: Opera Bibalash

October 9, 2015 @ 5:00 pm - 7:00 pm

أوبرا ببلاش هي فعالية فنية تفاعلية للناس عامة في سوق الجمعة في رأس العين.

منذ أن تم وضع بسطات العبدلي داخل أسوار مصنع الدخان السابق في رأس العين، أصبحت البالة أكثر هدوءًا. التجارة أصبحت أضعف في هذه الأيام. تم التخطيط لبناء دار أوبرا فخمة في هذه البقعة. لكن بعد الأزمة المالية لم ينفذ هذا المخطط أبدًا، ولكن نظرًا لأن المصنع قد تم هدمه، لماذا لا ينقل السوق الشعبي إلى هناك؟ وفي النتيجة يصبح وسط المدينة أجمل ويكون التحكم أسهل في الصفقات التي تحدث تحت خيام البياعيين.

ماذا لو ظهرت أوبرا حقيقية من العدم في وسط السوق؟ أي المقطوعات ستكون المفضلة للبياعيين، وما هي الملابس التي سيعطونها للمغنيين من بضاعتهم، كيف تبدو سلسلة القماش من مقاعدهم؟

في حال تعمقت بأصوات “أوبرا ببلاش” بإمكانك أن تسمع أوركيسترا من الأصوات التي تناقش حقها من هذه المدينة المتحضرة. سيكون العرض في السوق من الساعة ٥ مساءً وحتى٧ مساءً.

بالتعاون مع ناس من سوق الجمعة في رأس العين ودينا حدادين، ومحمد العولي، ومحمد القاق، ولوكاس ماتيي، وسوزان فنسينز، وأمينة نولتي، وجوسفين هيدي.

نقطة التجمع: ٥ مساء الجمعة ٩ تشرين الأول في رأس العين عند المدخل الجانبي المؤدي إلى سوق الجمعة من مواقف السيارات في رأس العين.

لمعرفة المزيد عن نقل السوق من العبدلي إلى رأس العين، بإمكانكم الاطلاع على هذه المادة من أرشيف حبر:

—–
Opera Bibalash is a public intervention with walk-in performances embedded in Ras El Ain Friday Market.

Since the stands of Abdali-market were squeezed into the walls of the former cigar-factory at Ras El Ain it’s more quiet on the flea-market. Business is said to be slow these days. Some years before a grandiose new opera was planned in the spot. Due to the financial crisis it never happened, but since the factory had been destroyed already — why not move the informal market there? In order to beautify downtown and have a better control on the dealings beneath the rig rugs of tent roofs.

What if the unrealized opera comes to life amidst the market and pops up out of a sudden from the ground? What would be the favourite aria of the sellers, what would they give the soprano to wear from their racks? How does the play of the global cloth-chain look like from their seats?

If you walk into the sound of “Opera Bibalash“ you can hear the tune of top-down urbanization played by an orchestra negotiating their right to a piece of the city. The walk-in performance embedded in the market will be open to audience from 5 – 7 pm.

With participation of people from Ras El Ain Market and Dina Haddadin, Mohammed Laouli, Mohammad Al Qaq, Lukas Matthaei, Susanne Vincenz, Amina Nolte, and Josephine Heide.

Meeting point: 5pm on Friday 9 October by the entrance from the car park leading to the Friday Market in Ras El Ain.

Read more about the Abdali Market move to Ras El Ain

Details

Date:
October 9, 2015
Time:
5:00 pm - 7:00 pm
Event Categories:
,
Website:
www.facebook.com/761138767329898/

Organizer

7iber

Events Calendar | رزنامة الفعاليات